Dashboard

Dashboards giver dig det fulde billede af din forretning. InfoSuites intuitive dashboards gør det nemt for dig at samle og visualisere alle de vigtigste nøgletal i ét billede.

Prøv InfoSuites intuitive dashboards
Dashboards fra InfoSuite

Èt samlet overblik via dashboards

Det fulde overblik over din forretning opnår du via InfoSuites dashboards, der gør det muligt at sammenstille grafer, nøgletal, tabeller m.v. i ét billede.

De enkelte elementer kan analyseres i dybden hver for sig, samtidig med at de hænger naturligt sammen via perioder og dimensioner.

Dashboardet giver dig ét samlet overblik, så du nemt kan overvåge din performance, og se hvor tæt du er på dine mål.

Dashboards gør dine data letforståelige

InfoSuites dashboard indeholder mange forskellige muligheder for datavisualisering, såsom grafer, diagrammer, speedometre, smart-arts og målere. Disse intuitive og letforståelige visualiseringer gør et dashboard yderst anvendelig til at præsentere og distribuere information.

Derudover er et dashboard effektivt til at sammenstille data fra flere datakilder for at opnå en bedre forståelse af, hvordan de enkelte dele af forretningen spiller sammen. Du kan således nemt sammensætte et dashboard, der er baseret på data fra din virksomheds ERP-system, kasseapperater, webtrafik, produktionsanlæg, regneark og meget mere.

Dyk ned i detaljerne bag dit dashboard

Fra tabeller, grafer, speedometre osv. kan du nemt gå yderligere i dybden for at udforske detaljer.

Specifikation helt ned på transaktions- og bilagsniveau sikrer dig fuld kontrol og transparens.

Du kan også tilgå aktivitetsplaner, som specificerer, hvilke aktiviteter der skal udføres næst. Det gør det muligt at skabe et totalt system til strategiske analyser og Performance Management.

Dashboard

Dashboards klargjort til netop din branche

På baggrund af vores erfaringer med implementering af Business Intelligence-løsninger til mange forskellige brancher er vi også i stand til at tilbyde branchetilpassede dashboards indenfor Food, Testil og mode og Forsikringsbranchen. Disse dashboards indeholder en række klargjorte KPI’er, tabeller og grafer, der dækker en stor del af de analysebehov, du måtte have i din branche.

Prøv InfoSuite allerede nu

Den gratis demo kommer med klargjorte demodata.

Der kræves ingen teknisk opsætning, og du er i gang på 2 minutter.

Få inspiration til analyse- og forretningsoptimering med InfoSuites nyhedsbrev

Ved at sende denne formular accepterer du at InfoSuite A/S indhenter og opbevarer de oplysninger du har opgivet, hvilket kan inkludere navn, stillingsbetegnelse, e-mail, telefonnummer og firma. Derudover opbevarer vi en log over hvilke sider du har besøgt på InfoSuite A/S’ hjemmeside.

Vi videregiver ikke personlige oplysninger til virksomheder, organisationer og enkeltpersoner uden for InfoSuite A/S.

Vi anvender de afgivne oplysninger til at følge op på din henvendelse med henblik på at besvare eventuelle opfølgende spørgsmål, samt for at informere yderligere om InfoSuites løsningstilbud, hvis relevant.

InfoSuite vil kun behandle og opbevare dine persondata i det tidsrum, det er nødvendigt af hensyn til den fortløbende dialog og til journalisering af kommunikationshistorikken.

Ønsker du at tilbagekalde dit samtykke og få dine data slettet kan du sende en mail til info@infosuite.dk.

Guide til effektivt dashboard-design

– 6 hurtige tips til hvordan du kan optimere dine dashboards og få et bedre og hurtigere indblik i din forretning

Dashboards er effektive til at samle alle vigtige nøgletal i ét billede, så du har de mest værdifulde informationer om din forretning lige ved hånden. Der er dog mange, der ikke får designet deres dashboards helt optimalt, hvorved effektiviteten forringes, og værdifuld viden kan gå tabt i manglende overblik.

Herunder har vi samlet 6 hurtige tips til, hvordan du kan optimere dine dashboards.

Dashboard

1 – Tilrettelæg informationen efter relevans og vigtighed

Én ting er at vide, hvad man vil have i sit dashboard, noget andet er at få informationen arrangeret korrekt, så dashboardet ikke blot bliver en rodebutik. Hvis informationen i dit dashboard ikke er organiseret korrekt, kan overblikket gå tabt samtidig med, at de ønskede sammenligninger og relations-analyser ikke bliver foretaget.

De forskellige elementer i dit dashboard bør derfor ikke placeres for tæt, bør prioriteres i forhold til vigtighed vs. placering, og så bør data der skal sammenlignes sættes op på en måde, der indbyder til sammenligning.

2 – Undgå at overskride skærmens dimensioner

Undgå så vidt muligt at opsætte dit dashboard, så det kræver at du scroller for at få det fulde billede.

Perceptuel og kognitiv forskning viser, at man er bedre i stand til at spotte relationer og få det store overblik, hvis man ikke er nødt til at scrolle ned eller til siden for at få mere information.

3 – Afbalancér detaljeringsgraden

Undgå at simplificere KPI målere og grafer så meget, at vigtig kontekst går tabt. Én ting er at måle om tallene er røde eller grønne i forhold til performance, men hvis der mangler forklarende information eller enheder til sammenligning, så kan det være svært hurtigt at se, hvor godt eller hvor skidt det egentlig går.

Ligeledes kan for store detaljeringsgrader også forstyrre øjnene og det hurtige overblik- afvej for eksempel hvor mange decimaler, der er nødvendige for hvert felt – behøver kr. at blive opgivet med to decimaler, eller er det nok med hele tal og dermed et renere billede?

4 – Vælg de rigtige visualiseringer

En fejl som mange ofte begår er at vælge forkerte måder at fremvise de enkelte data på – en graf hvor en tabel havde været bedre, et cirkeldiagram hvor et pindediagram havde givet mere mening eller omvendt. Forkerte valg af displays kan gøre dataene sværere at gennemskue eller, i værste tilfælde, forvanske billedet.

Det kan være fristende at anvende kreative visualiseringsumligheder for at peppe dashboardet op og gøre det mere spændende. Dog skal du altid sikre at informationen er til at afkode, ellers er dit kreative valg ikke meget værd.

5 – Undgå meningsløs variation

I tråd med forrige punkt så er mange også tilbageholdende med at anvende den samme type graf eller visualisering flere gange i det samme dashboard. Dette kommer igen ud fra et ønske om at gøre dashboardet mere spændende. Men det bør ikke være dét, der driver valget af tabeller, grafer og KPI’er.

Du bør altid vælge den visualiseringform, der passer bedst til dataene – også selvom det betyder, at dit dashboard er fyldt med pindediagrammer. Hvis den rette information er til stede, og display-formen passer til indholdet, så er det i sidste ende ligegyldigt, om dashboardet ser lidt ensartet ud.

6 – Fremhæv hvad der er vigtigt og husk at less is more

Når du kigger på dit dashboard, bør du med det samme blive draget af den vigtigste information. Du bør derfor undgå, at for mange elementer i dit dashboard er visuelt fremhævede via farver, størrelse, effekter og andet. Dette kan føre til at kritiske værdier og informationer drukner i mængden.

Alt der har fortjent en plads på et dashboard er vigtigt, men ikke lige vigtigt.

Vil du vide mere om dashboards og mulighederne i InfoSuite?

InfoSuite Business Intelligence indeholder en række smarte muligheder, der gør det nemt for dig at optimere dine dashboards.

Du kan prøve InfoSuite ganske gratis allerede nu, og få en smagsprøve på, hvad du kan med InfoSuite BI.

Du kan også ringe til Anne Mette for at høre mere om, hvordan I kan bruge InfoSuites dashboards i din virksomhed

Anne Mette Christensen

Anne Mette Christensen
2526 5126
amc@infosuite.dk
LinkedIn

Guide – 7 tips til succesfuld organisatorisk implementering

Få engagerede og glade brugere – På baggrund af vores erfaring med implementering af BI-projekter, har vi samlet en guide med 7 tips til, hvordan du sikrer at brugerne i din virksomhed tager den nye BI-investering til sig. Hent guiden her.

Få inspiration til analyse- og forretningsoptimering med InfoSuites nyhedsbrev


Ved at sende denne formular accepterer du at InfoSuite A/S indhenter og opbevarer de oplysninger du har opgivet, hvilket kan inkludere navn, stillingsbetegnelse, e-mail, telefonnummer og firma. Derudover opbevarer vi en log over hvilke sider du har besøgt på InfoSuite A/S’ hjemmeside.

Vi videregiver ikke personlige oplysninger til virksomheder, organisationer og enkeltpersoner uden for InfoSuite A/S.

Vi anvender de afgivne oplysninger til at følge op på din henvendelse med henblik på at besvare eventuelle opfølgende spørgsmål, samt for at informere yderligere om InfoSuites løsningstilbud, hvis relevant.

InfoSuite vil kun behandle og opbevare dine persondata i det tidsrum, det er nødvendigt af hensyn til den fortløbende dialog og til journalisering af kommunikationshistorikken.

Ønsker du at tilbagekalde dit samtykke og få dine data slettet kan du sende en mail til info@infosuite.dk.