Carlsen Fritzøe

Carlsen Fritzøe Handel analyserer kontinuerligt deres forretning ved hjælp af InfoSuite Business Intelligence, hvilket er tidsbesparende for dem, samtidig med at det gør dem i stand til at reagere hurtigt på forandringer på markedet.

Carlsen Fritzøe bruger bl.a. InfoSuite til butiks-, samt salgs- og lageropfølgning.

Case - Carlsen Fritzøe Handel

Det ultimative indblik i vigtige nøgletal

Hver morgen modtager de daglige ledere og butiksledere automatisk rapporter og analyser fra InfoSuite-løsningen. Rapporterne indeholder opdaterede analyser på omsætning og lagerudvikling, hvilket gør at butikken øjeblikkeligt kan reagere på ændringer og udfordringer.

Automatiseringen frigør en masse tid og ressourcer for os”, forklarer Erik Ilestad, logistik- og it-chef hos Carlsen Fritzøe Handel A/S, som siden 2007 har brugt InfoSuite BI til at analysere og rapportere om virksomhedens udvikling og position.

“InfoSuite gør det let at følge op på kampagner, og vi kan blandt andet analysere omsætningshastigheden, dækningsbidraget, resultatopgørelsen, balancen og meget mere”, fortæller Erik Ilestad.

BI til IBM Power i

Ingen andre tilbyder lige så mange muligheder på IBM Power i som InfoSuite - læs mere om løsningen her

Nem og brugervenlig videndeling

Vi har fundet InfoSuite meget brugervenlig. For hver enkel analyse kan jeg selv bestemme, hvem der skal have lov til at se den. På et hvilket som helst tidspunkt kan personer se, hvordan de performer”, understreger Ilestad og tilføjer:

Rapporterne, som automatisk bliver distribueret igennem e-mail, består af to sider: Første side indeholder grafiske elementer, som viser udviklingen i en række nøgletal, hvilket er med til at give et øjeblikkeligt overblik. Grønne figurer er gode, mens de gule bør overvåges, og røde figurer er uønsket. Den anden side af rapporten består af mere præcise tabeller og mål holdt op imod eksempelvis sidste år, budgettet eller sidste måned.”

Uendelige analysemuligheder

De forskellige brugere hos Carlsen Fritzøe Handel A/S – 30-40 totalt set – kan logge på for at udtrække information eller undersøge gule og røde figurer i dybden. “Med InfoSuite kan vi selv sætte vores egne analyser op, men den største fordel ved InfoSuite er, at vi kan starte på et overordnet niveau i en analyse og så dykke ned i detaljerne alt efter behov.”

Mulighederne er uendelige. For eksempel kan vi opdele kontant salg fra de kunder, som faktureres, B2B-markedet kan adskilles fra B2C, og vi er i stand til at se på en enkelt ordre eller et enkelt indkøb. Hvis vi ønsker det, kan vi udtrække rapporter om, hvor meget gulvbelægning hver enkelt butik sælger eller måle omsætningen på forskellige sæsonprodukter”, forklarer Ilestad.

Tæt samarbejde med ERP-leverandøren

Efter at have brugt InfoSuite i fem år er Carlsen Fritzøe Handel A/S stadig meget tilfredse med sit Business Intelligence værktøj.

En betydelig årsag, som gjorde at vi valgte InfoSuite, var, at de er strategiske partnere med Aspect4. Virksomhederne samarbejder om opdateringer, og dette samarbejde mellem vores ERP-system og vores BI-værktøj var meget vigtigt for os. Det betød, at implementeringen var hurtig, og at alting kører meget stabilt på vores IBM i-series-server.

Case - Carlsen Fritzøe Handel

Om Carlsen Fritzøe Handel

Tilbage i 2007 fusionerede to norske virksomheder med stolte traditioner, Trechow Fritzøe A/S og H. Carlsen, og blev til Carlsen Fritzøe Handel A/S.

I dag har Carlsen Fritzøe 25 moderne byggevarehuse, som alle er lokaliseret i Sør- og Østlandet. Tilsammen genererer virksomhedens mere end 700 ansatte en årlig omsætning på 2 mia. NOK.

Carlsen Fritzøe Handel anvender ERP-løsningen Aspect4, og siden 2007 har de gjort brug af InfoSuite BI til at budgettere og rapportere om virksomhedens udvikling og position.

Flere cases

Kontakt os

Vil du høre mere om Carlsen Fritzøes brug af InfoSuite og deres budgetmodel, er du velkommen til at kontakte Erik for mere information.

Erik Nørskov

Erik Nørskov
Chefkonsulent
+45 2526 5105
en@infosuite.dk