DK Company

Med omkring 20 brands er DK Company i top tre over Danmarks største tøjproducenter. For at køre en skarp forretning bruger firmaet Business Intelligence fra Infosuite.

Infosuite samler data sammen fra forskellige systemer og gør dem overskuelige, så DK Company hurtigt kan justere forretningen derhen, hvor den er mest effektiv.

DK Company

Salgsanalyser på hvert brand

DK Company bruger InfoSuite på en række områder af deres wholesale, blandt andet for at analysere deres salg af hvert brand.

“Hvert brand følger op på deres sælgere, og hvordan det går for dem. Vi har nogle indsalgsrapporter, som også bliver sendt ud til alle brand managers, så de kan se hvor mange kunder, der allerede er blevet ekspederet og sammenligne det med sidste år og årets budgetter”, Forklarer Carl Christian som er IT Forretningskonsulent og BI ansvarlig hos DK Company

Ligeledes bruges InfoSuite også til at analysere, hvor DK Company har bedst chance for at sikre at betalingerne kommer i hus.

“Vi har en inkasso-afdeling, som også bruger InfoSuite til at følge op på, hvilke inkasso-bureauer det er bedst at gøre brug af, og hvor får vi størst chance for at få pengene hjem igen”.

Detaljerede retail-analyser

InfoSuite samler data sammen og gør dem overskuelige, for eksempel for butikscheferne. Der er en række områder, hvor InfoSuites retail-analyser giver værdifuld indsigt hos DK Company.

“Det er jo sådan noget som basket size, gennemsalg, hvor meget får kunden smidt i kurven, hvor hurtig er varen til at blive omsat ude i butikken. Hvor mange kunder kommer der ind i butikken, og hvor mange af dem køber så noget ved kassen”, Forklarer Carl Christian Clausen.

“Der kan for eksempel være nogle varer, der sælger vanvittig godt i København, men som ikke sælger her i Herning – og så må vi jo have varene flyttet til København”.

Fra webbutikkerne samles data fra Google Analytics også i InfoSuite, og giver et overblik over hvor reklamekronerne giver mest.

Bruges i hele forretningen

Hos DK Company er InfoSuite Business Intelligence meget udbredt og bruges af en lang række af medarbejdere.

“Vi har cirka 220 navngivne brugere, og vi har omkring 450 distributions-modtagere, som stort set hver dag får en mail”, forklarer Carl Christian Clausen.

DK Company har brugt InfoSuite i mange år, hvilket også har betydet, at InfoSuites konsulenter har en god indsigt i DK Companys forretning.

“Jeg synes, vi har et rigtig godt samarbejde med InfoSuite“, udtaler Carl Chrisitian Clausen.

DK Company

Om DK Company

DK Company er en af Europas førende leverandører inden for mode og livsstil til kvinder og mænd. Mere end 250 egne kædebutikker samt 12.500 wholesale kunder på verdensplan forhandler koncernens kendte mærker som f.eks. Cream, InWear, Matinique, Blend, b.young, Fransa og ICHI.

DK Company har hovedkontor i Ikast og beskæftiger i dag knap 2.000 medarbejdere.

BI-løsning til tekstil

Opnå samme overblik som DK Company med en BI løsning skræddersyet til tekstilvirksomheder
Flere cases

Kontakt os hvis du vil vide mere

Vil du høre mere om DK Companys brug af InfoSuite, eller vil du vide mere om, hvordan din virksomhed kan nyde gavn af InfoSuite, så kontakt Anne Mette.

Anne Mette Christensen

Anne Mette Christensen
2526 5126
amc@infosuite.dk
LinkedIn